Feminost, czyli śniadanie mistrzów

feminost_tn

Zdawałoby się, że w dyskusji na temat emisji w porze posiłków reklam leków na przypadłości układu moczowego lub dolnych partii przewodu pokarmowego padły już wszystkie argumenty. Jednak firma Natur Produkt Zdrovit, producent suplementu diety Feminost, przedstawiła kolejny.

Czytaj dalej

Co powie ryba

Lisner śledź w śmietanie jeszcze bez śmietany

Tę reklamę z pewnością znacie. Wieczór, ona i on. Oboje eleganccy, podczas eleganckiej kolacji w eleganckiej restauracji. On, otrzymawszy danie, protestuje: zamiast pieczeni szefa kuchni otrzymał śledzia, w dodatku w ordynarnym plastikowym kubełku – takim prosto z supermarketowej lodówki. Kelner obiecuje, że zaraz pojawi się szef kuchni.

I rzeczywiście: otwierają się drzwi (chociaż może lepszym słowem byłyby tutaj „wrota”) kuchni. W głębi pomieszczenia widać płomienie, które zdecydowanie wymknęły się spod kontroli. Na ich tle pojawia się szef kuchni, który z niepokojącym uśmiechem zmierza do stolika eleganckiej kierunku eleganckiej pary, by – rzuciwszy okiem na śledzia w ordynarnym plastikowym kubełku – zadać pytanie: „jak pieczeń?”.

Usłyszawszy w odpowiedzi „Pieczeń? Przecież to jest śledź!”, szef kuchni odpowiada głosem, w którym da się usłyszeć nutę zniecierpliwienia, a może nawet groźby: „Chce pan dyskutować z artystą?”.

Eleganckiej pary już więcej nie widzimy. Kolejne sekundy wypełniają sugestywne ujęcia krojonych z chirurgiczną precyzją to śledzia, to koperku.

Reklamę wieńczy kadr ze spokojnym i opanowanym szefem kuchni, szczerzącym zęby w niepokojącym uśmiechu.

Czytaj dalej

Pamięć absolutna

Bilomag Plus. Preparat z magnezem – „na pamięć”. Bilomag Plus to, zgodnie z reklamą radiową, unikalna kombinacja pięciu składników, dzięki którym będziecie pamiętać o – cytuję – robieniu zakupów, odebraniu prania, płaceniu rachunków, sprzątaniu garażu i myciu okien.

Nie wiem jak Wy, ale jeśli już miałbym wydawać pieniądze na pigułki, dzięki którym miałbym o czymś pamiętać, to wolałbym jednak pamiętać o czymś przyjemnym.

Lodówka dla wegetarian

saturn_technologia_tnW emitowanej obecnie serii reklam radiowych, połowa europejskiego potentata handlu elektroniką – czyli sieć Saturn – ze swadą konfrontuje ze sobą logikę i technologię. Ta pierwsza to jak rozumiem symbol cywilizacyjnego dyletanctwa, ta druga – społeczeństwa nowoczesnego.

Czytaj dalej