• ( n i e ) n a c h a l n a   a u t o p r o m o c ja

Celebrity endorsement

Celebrity endorsement – rozpaczliwa technika promocji produktu, opierająca się na z gruntu błędnym założeniu, że jeśli uda nam się zmusić znaną osobę, by – pod wpływem odpowiedniej zachęty finansowej – przemogła swój wstręt do naszego produktu i pokazała się z nim publicznie (w szczególności: w reklamie), to swój wstręt to naszego produktu przezwyciężą również nasi potencjalni klienci. Dlaczego jednak klienci mieliby przezwyciężyć wstręt do produktu, skoro płacimy za to tylko gwieździe?

Celebrity endorsement spotyka się również w wersji odwrotnej, wykorzystującej zasadę kontrastu. Celebrity endorsement w wersji odwrotnej polega na zaangażowaniu do reklamy osoby, która w powszechnym odczuciu jest jeszcze bardziej irytująca niż promowana marka. Reklamodawca w takim przypadku liczy na to, że odbiorca reklamy pomyśli: „cholera, są jednak gorsze rzeczy od tego produktu”. Przykładem odwrotnego celebrity endorsement są kampanie reklamowe z udziałem Krzysztofa Ibisza.

Powrót do rozpaczliwej listy haseł