Mlekobójca

To, że współczesny marketing jest w ogromnej mierze walką nie tyle na poziomie produktów, ile na poziomie ich percepcji, nie jest szczególnym zaskoczeniem.

Zaskoczeniem może być natomiast to, że właśnie do sfery percepcji zaczyna ograniczać się działanie produktu.

W reklamie radiowej płynu do higieny intymnej Lactacyd zadowolona użytkowniczka płynu stwierdza, że od kiedy zaczęła używać rzeczonego płynu – cytuję – nieprzyjemny zapach nie jest już dla mnie problemem.

Dokonując złożonej analizy językowej (oj…) powyższego stwierdzenia dochodzimy do wniosku, iż nieprzyjemny zapach pozostał – przestał jedynie stanowić dla bohaterki reklamy problem.

Tego typu innowacja w zakresie działania produktu – ocierająca się o pranie mózgu zamiast prania… no wiecie czego – zasługuje oczywiście na uznanie. Jednak o pełnym sukcesie będzie można mówić dopiero wtedy, gdy nieprzyjemny zapach przestanie stanowić problem również dla ekhm… otoczenia.

Cliford – ciąg dalszy

clio_lWe wcześniejszym tekście o Clifordzie na warsztat trafiła druga połowa Cliforda, czyli Ford. Teraz czas na pierwszą połowę, czyli Clio. Renault Clio.

Renault Clio to samochód, który od dłuższego czasu kładzie się wyjątkowo złowrogim cieniem na ulicach wielu polskich miast. Część z Was pewnie doskonale wie, o czym mówię, pozostała część z kolei nie ma bladego pojęcia.

Czytaj dalej

Urzekła mnie twoja reklama

serce_rozum_tnKto by pomyślał, że najbardziej trafne i efektowne podsumowanie tego, na czym opiera się współczesna gospodarka, znajdę w reklamie?

Serce i rozum – bohaterowie reklam Telekomunikacji Polskiej S.A. Reklama radiowa jakiegoś pakietu telewizyjnego. Usłyszałem dzisiaj rano tylko fragment, ale wystarczyło:

Rozum: 68 kanałów?! Przecież ty w życiu tego nie obejrzysz!

Serce: Jak zapłaciłem, to obejrzę!

I właściwie mógłbym w tym miejscu skończyć, licząc na to, że ta reklama urzeknie Was tak samo, jak urzekła mnie. Obawiam się jednak, że w takim wypadku spotkałbym się ze sporym niezrozumieniem. Więc nie skończę. Wyjaśnię, przynajmniej częściowo.

Czytaj dalej